DIAGNOSI

El primer pas per poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi i  per fer-la,  la comissió digital del centre va decidir emprar aquestes  eines diagnòstiques:

• Enquesta per avaluar la competència digital instrumental docent
  • Enquesta a les famílies
  • Enquesta a l´alumnat.

Enquestes realitzades:

ALUMNAT

• Coneixement de l’entorn virtual d’aprenentatge.
  • Facilitat en la realització de les tasques virtuals.

FAMÍLIES

• Ús majoritari de les xarxes socials.
  • Coneixement de la web de l’escola
  • Ús majoritari i coneixement de la plataforma digital de comunicació famílies-escola.
  • Comunicació fluida famílies -escola.

MESTRES

• El professorat té els coneixements i habilitats necessaris per utilitzar els entorns digitals d’ensenyament-aprenentatge del centre.
  • El professorat és competent per seleccionar recursos digitals i utilitza  les tecnologies habitualment en la preparació de materials de treball per a tot el seu alumnat.
  • El professorat és conscient de la importància d’utilitzar les TAC per a la millora dels resultats i l’èxit escolar.

ALUMNAT

• Poc accés a les xarxes socials de l’escola.
  • Dificultats en tasques específiques des de l´EVA.
  • Necessitat d’una major explicació de tasques específiques de l´EVA.
  • Disponibilitat de dispositiu propi per a fer les tasques digitals però un % elevat és un mòbil.

FAMÍLIES

• Desconeixement i poc accés a la documentació de l’escola
  • Poc coneixement de l’entorn virtual en que treballen els infants.
  • Dubtes sobre la formació digital pròpia i dels fills/es.
  • Poca formació digital.
  • Pocs dispositius propis pel treball infants.

MESTRES

• Dificultat d´una part del professorat a l´hora de  transmetre a l´alumnat quines són les fonts fiables i no fiables quan es fa recerca per internet.
  • Dificultat d´una part del professorat de transmetre la necessitat d´utilitzar  internet de forma segura.