Digitalitzem l’escola

Les noves tecnologies que volem proposar als nostres alumnes

Una de les prioritats de la nostra escola és l’aplicació de les noves tecnologies per la millora dels processos d’aprenentatge dels alumnes (TAC) i per la millora de la gestió de l’ensenyament en el sentit més ampli.
Tal com determina la Llei d’Educació aprovada pel Parlament de Catalunya, les Tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació (TAC) tenen com a finalitats educatives que els nostres alumnes aconsegueixin.
Tenim la sort de disposar dels recursos tecnologics suficients, al nostre centre, per a poder portar a la pràctica tots els propòsits i objectius TAC, marcats a les nostres programacions.

Competència digital: És la combinació de coneixements, habilitats i capacitats, en conjunció amb valors i actituds, per assolir objectius amb eficàcia i eficiència en contextos digitals i amb instruments digitals.

La inclusió digital: És el terme utilitzat dins de la Unió Europea per anomenar les polítiques relacionades amb la consecució d’una societat de la informació inclusiva.

Maduresa tecnològica: Fa referència al grau d’implantació de les tecnologies en els processos d’ aprenentatge.

Per aconseguir aquestes finalitats, el centre estableix 2 grans objectius generals.

• Materials digitals elaborats pels propis professors del centre o aliens.
    • Pissarres digitals interactives (PDI) com a eina docent a totes les classes.
    • Treball amb ordinadors, mini portàtils i tauletes en ràtio de 1 x 1

• Inclou el treball amb correus electrònics, la creació de documents, l’ús del calendari electrònic, compartir documents pel treball cooperatiu, etc.
    • Coneixements de la suite ofimàtica de Microsoft Office.
    • Coneixement de la suite audiovisual Cyberlink Power Director
      Estimular el raonament lògic computacional mitjançant l’ us dels Beebots.
    • Aprenent un llenguatge de programació visual i enfocat a programadors novells (Ed. Infantil). Amb ell es poden fer jocs, animacions, música, art, el límit està en la nostra imaginació.
    • Ús d’eines de robòtica educativa com ara LEGO WeDO. La Robòtica Educativa és un sistema de aprenentatge interdisciplinari que potencia el desenvolupament d’habilitats i competències en els alumnes (Primària).