Impuls a la lectura i a l’escriptura

El projecte d’impuls a la lectura (ILEC)

El Projecte d’impuls a la lectura (ILEC) té com a objectiu estratègic la millora de l’èxit escolar de tot l’alumnat.
Després de tres anys de treball ILEC el nostre centre prioritza la lectura com a eix vertebrador de totes les àrees. Ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l’Educació Infantil i Primària.

Tot el treball realitzat es concreta en el Pla Lector de Centre que recull totes les actuacions més reeixides derivades de l’ILEC i que esdevé una part indispensable de la nostra nova línia d’escola.

Els objectius són:

• Afavorir la competència lectora que és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.
  • Millorar la competència comunicativa i lingüística.
  • Potenciar el desenvolupament de l’hàbit lector dels infants.

El projecte d’impuls a l’escriptura ARA ESCRIC

El projecte d’escriptura del nostre centre ARA ESCRIC té com a objectiu estratègic la millora del’èxit escolar de tot l’alumnat.
Es basa en el treball sistemàtic dels gèneres discursius i de l’escriptura des de P3 fins a 6è en situacions reals de la vida de l’aula i del centre.

La nostra prioritat és:

• Motivar l’alumnat pel gust d’escriure
  • Crear situacions reals que provoquin un text escrit
  • Potenciar en l’alumne la necessitat d’escriure amb una finalitat concreta.
  • L’alumne crea un portafolis on es recull el seu procés i progrés.

L’escriptura es treballa des de totes les àrees i, a més, dediquem una sessió setmanal per aprofundir més en els gèneres.

Impuls a la lectura

Racó d'escriptura

ACTIVITAT D’INVESTIGACIÓ

L’activitat d’investigació és una manera de treballar diferent i innovadora que intenta donar resposta a l’interès de l’alumnat per aprendre i a la seva necessitat de saber per interactuar amb el món que l’envolta.