Escola Nova 21

El curs 2016-17 la nostra escola va ser seleccionada per a formar part de les 30 escoles de la mostra escollida per l’organització d’Escola Nova 21. Es tracta d’un projecte educatiu, amb una durada de 3 anys, on es planteja la realització d’un canvi procedimental que millori la formació dels alumnes.

A partir d’aquest moment es realitzen diferents accions:

1. Es crea un equip impulsor format per uns quants companys i companyes que representen els diferents cicles educatius, facilitant la comunicació i les informacions amb la resta de mestres. Aquest equip és obert i viu, de forma que pot anar variant segons les necessitats.
  2. Al hall de l’escola es crea una cartellera on es fa difusió de tot el nostre procés cap al canvi educatiu.
  3. Es visiten altres escoles amb metodologies avançades, per a visualitzar diferents experiències educatives.
  4. S’inicien les trobades amb els centres educatius de la ciutat que formen part del programa EN21, formant la xarxa local.
  5. Es signa el conveni de participació en el programa EN21.
  6. La 1a setmana de juliol es fa formació d’estiu, on es mostren diferents experiències i la nostra escola presenta els projectes d’investigació que engloben diferents àrees.
  7. A partir de l’escola d’estiu, es plantegen unes proposits de noves tasques que es presentaran a la resta de companys per a consensuar quines, com i quan es començaran a portar a terme a partir del curs 2017-18. Totes aquestes accions que es proposen es troben dins del marc d’escola avançada.

Boris Mir visita la nostra escola

El passat dimecres 4 d’octubre vam tenir, per primera vegada al nostre centre, la visita d’en Boris Mir del programa Escola Nova21. Com a centre de la mostra, ens acompanyen i assessoren en el nostre procés de canvi.

Ens vam reunir amb el grup impulsor, coordinadores i resta del claustre, al llarg del matí per a reflexionar sobre les nostres idees dins del marc d’escola avançada.

Ha estat un plaer rebre’l i mostrar-li la nostra escola.

REUNIÓ  DE  SEGUIMENT  AMB  EL  GRUP  IMPULSOR

El dia 2 de febrer ens han visitat la Marta Pujadó i la Gemma Grau, coordinadora i assessora, respectivament, del projecte Escola Nova 21. Conjuntament, hem conversant sobre el punt de desenvolupament en què es troba el nostre centre, quines accions s’han fet i analitzar les fortaleses i les dificultats del procés de canvi  cap a una escola innovadora.  El nostre diàleg s’ha centrat en els grans eixos del segon trimestre: visió, PMV i preparació de les residències (residències d’una setmana que es realitzaran a altres centres educatius innovadors).

La reunió ha estat molt profitosa i aclaridora. Són moltes les activitats que s’estan portant a terme en el nostre centre, mostra de que som un conjunt de mestres engrescadors i innovadors, amb moltes ganes de fer un canvi educatiu cap una escola més oberta a tota la comunitat educativa i basant molts dels seus aprenentatges en el treball cooperatiu i el servei a la comunitat.

FESTA DEL 1r ANIVERSARI

El passat 17 de març s’ha celebrat el 1r aniversari del treball cooperatiu de la #MostraEN21.
Els diferents equips impulsors ens vam reunir per a celebrar-ho i aprofitar l’ocasió per a interactuar i intercanviar impressions viscudes al llarg d’aquest any.
Les escoles de la mostra vam compartir i treballar  les diferents experiències que estem fent als nostres centres, en relació a la visió, les famílies, els prototips, etc.
Professionals experts en la innovació educativa, ens van fer xerrades molt interessants i ens van transmetre grans dosis de motivació per seguir endavant.
Vam bufar tots junts l’espelma del pastís d’aquest primer aniversari i vam sortir carregats d’energia i entusiasme.

FESTA DEL 1r ANIVERSARI DE LA XARXA LOCAL D’ESCOLES DE L’HOSPITALET

El 4 de setembre del 2018, hem celebrat a la nostra escola, la festa del 1r aniversari de la creació de la xarxa local d’escoles de L’Hospitalet de Llobregat que treballen dins del marc d’Escola Nova 21.
Han estat uns moments d’alegria i entusiasme retrobar-nos després de les vacances.
La xarxa porta un any treballant i compartint en noves experiències educatives que es realitzen a les diferents escoles, reflexionen i debaten sobre les pedagogies més adequades per els nostres alumnes, com fer-los més competents i protagonistes del seu propi aprenentatge… Ha estat un llarg any de feina i avui ho celebrem!!
L’acte ha estat iniciat amb una conferència de l’Eduard Vallory, president del Centre UNESCO de Catalunya i que lidera el moviment d’EN21. També hem tingut la presència del Sr. Jaume Graells, regidor d’Ensenyament de la nostra ciutat.
Estem molt contents de la participació i la bona acollida de l’acte i esperem celebrar junts molts més aniversaris.

MESTRES D’ARREU DE CATALUNYA ENS  VISITEN

Els dies 28 i 29 de gener hem rebut a mestres  d’escoles d’arreu de Catalunya.  Han vingut a visitar el nostre centre i observar el procés de canvi. Ha estat una experiència molt enriquidora per a tothom.