El primer pas per poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi i per fer-la, la comissió digital del centre va decidir emprar aquestes eines diagnòstiques:
Enquesta per avaluar la competència digital instrumental docent
Enquesta a les famílies
Enquesta a l´alumnat.
Enquestes realitzades:
ALUMNAT
Coneixement de l’entorn virtual d’aprenentatge.
Facilitat en la realització de les tasques virtuals.
ALUMNAT
Poc accés a les xarxes socials de l’escola.
Dificultats en tasques específiques des de l´EVA.
Necessitat d’una major explicació de tasques específiques de l´EVA.
Disponibilitat de dispositiu propi per a fer les tasques digitals però un % elevat és un mòbil.
FAMÍLIES
Ús majoritari de les xarxes socials.
Coneixement de la web de l’escola
Ús majoritari i coneixement de la plataforma digital de comunicació famílies-escola.
Comunicació fluida famílies -escola.
FAMÍLIES
Desconeixement i poc accés a la documentació de l’escola
Poc coneixement de l’entorn virtual en que treballen els infants.
Dubtes sobre la formació digital pròpia i dels fills/es.
Poca formació digital.
Pocs dispositius propis pel treball infants.
MESTRES
El professorat té els coneixements i habilitats necessaris per utilitzar els entorns digitals d’ensenyament-aprenentatge del centre.
El professorat és competent per seleccionar recursos digitals i utilitza les tecnologies habitualment en la preparació de materials de treball per a tot el seu alumnat.
El professorat és conscient de la importància d’utilitzar les TAC per a la millora dels resultats i l’èxit escolar.
MESTRES
Dificultat d´una part del professorat a l´hora de transmetre a l´alumnat quines són les fonts fiables i no fiables quan es fa recerca per internet.
Dificultat d´una part del professorat de transmetre la necessitat d´utilitzar internet de forma segura.