Què fem

Què fem?

El nostre projecte educatiu

El nostre projecte educatiu té com a objectiu global el desenvolupament de totes les capacitats cognitives i socials del nostre alumnat, mitjançant un ensenyament actiu que fomenta l’aprenentatge i el treball participatiu a partir del respecte i la tolerància.

És una escola oberta al barri i a la ciutat, participativa de la vida social i cultural de l’entorn. Té en compte la diversitat cultural i lingüística i les diferents necessitats educatives de l’alumnat. És també una escola inclusiva, plural i integradora.

Missió

L’Escola Santiago Ramón y Cajal és un centre educatiu que té com a missió donar una educació de qualitat per a formar ciutadans i ciutadanes competents i responsables. Aquesta educació té en compte l’entorn on es desenvolupa, la diversitat cultural i lingüística i les diferents necessitats educatives de l’alumnat. L’objectiu és l’excel·lència educativa i la cohesió social.

Valors

Els valors que transmet l’Escola Santiago Ramón y Cajal es concreten en:
-L’acolliment emocional dels nens i les nenes.
-El respecte per la diversitat.
-La cohesió social i la integració democràtica de la comunitat educativa.
-La participació i la col·laboració amb l’entorn social.
-L’esforç com a mitjà per aconseguir el creixement personal.
-La innovació educativa per donar resposta a les necessitats educatives dels nens i les nenes.

Visió

L’Escola Santiago Ramón y Cajal vol ser una escola que vetlli per l’acolliment emocional, on tots els membres de la comunitat educativa se sentin feliços i tinguin les condicions necessàries per a desenvolupar-se emocional i intel·lectualment.
Afavoridora del creixement dels alumnes com a persones i ciutadans juntament amb les seves famílies, on les condicions de l’entorn i els materials afavoreixin i facilitin la tasca de tota la comunitat educativa en tots els àmbits.
Que doni resposta a les necessitats educatives dels nens i les nenes per tal d’assolir l’excel·lència. Que generi espais de llibertat on l’alumnat pugui imaginar, crear, cercar.
Col·laboradora amb d’altres centres educatius i amb les entitats del barri i la ciutat, treballant en xarxa per tal de millorar la resposta educativa a les necessitats de l’alumnat.
Que tingui com a objectiu l’assoliment de la cohesió social que permeti, mitjançant la convivència i l’aprenentatge, superar les diferències d’origen econòmic o social.