Escola de música

La nostra aula de música

Els instruments del quintet de vent

La flauta travessera, el clarinet, la trompa, el trombó, la trompeta i el fagot formen part dels aprenentatges dels nens i les nenes de 4t, 5è i 6è. L’ajuntament de L’Hospitalet, a través de la seva escola de música, desenvolupa aquest projecte a diferents centres i el nostre esdevé centre d’instruments de vent. Coneixedors dels efectes positius que la pràctica de la música té sobre les competències transversals i amb la voluntat de donar noves oportunitats als nostres estudiants, vàrem acollir amb entusiasme la possibilitat d’esdevenir la segona escola amb projecte de música.
Nosaltres som la part de vent de l’orquestra i els 25 estudiants de cada classe aprenen a tocar el seu instrument en una sessió de classe col·lectiva de flauta, clarinet, el trombó, la trompeta, trompa o fagot i aprenen a fer música junts en un conjunt instrumental integrat per tots els membres de cada classe. Tots hi són cridats: les nenes que tenen més habilitat, els nens amb menys talent musical, els nens que no pararien de tocar i les nenes que preferirien estar fent una altra cosa. L’ajuntament proveeix els instruments i la docència especialitzada i el professorat de l’escola integra aquests aprenentatges en el currículum, especialment en l’àmbit de desenvolupament artístic de la sisena hora.