Implica’t, somriu i emociona’t

Els nostres projectes

Implica’t, somriu i emociona’t

Educar la ment sense educar el cor, no és educar en absolut “Aristòtil”

Implica’t

És un projecte de la nostra escola que té com a prioritat que l’alumne se senti protagonista en el seu procés de creixement personal i  social. És la implicació de tots els alumnes de l’escola per aconseguir millorar les relacions dins i fora del centre esclar.

Hi ha dues activitats essencials,  la primera és el treball de l’assemblea a les aules per  compartir allò que ens preocupa o interessa resoldre. La segona és el Consell de nens i nenes que el presideix la Directora i està format per alumnes de les diferents aules de Primària.

L’objectiu és donar la paraula als nens i nenes perquè puguin expressar lliurement allò que senten o allò que volen canviar per millorar la seva escola. El treball que es fa en aquestes reunions és traspassat a l’aula pels diferents consellers.

Somriu

És un projecte que té com a prioritat aconseguir que tots els infants de la nostra escola es sentin feliços i vinguin contents. Per tant, la gestió positiva dels possibles conflictes és molt important. Ensenyem a l’alumne a gestionar-lo sol perquè esdevingui més autònom. En el cas de no aconseguir-ho s’haurà de resoldre mitjançant la mediació. Una bona relació afavorirà la bona convivència.

Una de les activitats més importants és la tasca dels padrins que tenen cura dels seus fillols i que ajuda a incrementar els vincles relacionals, personals i de suport entre alumnes de la mateixa escola.

investigacions

Emociona’t

És un projecte de la nostra escola que té com a prioritat que el nostre alumnat senti l’escola com un lloc segur i acollidor.

El projecte pretén desenvolupar les habilitats socials i emocionals de l’alumnat fomentant la convivència escolar.

Els grans protagonistes d’aquesta aventura són els alumnes ja que l’objectiu principal és que aprenguin a expressar les seves pròpies emocions i que adquireixin habilitats i estratègies per gestionar-les. Treballem l’educació emocional amb la finalitat de desenvolupar competències que ajudin a l’alumne a aconseguir un millor benestar personal i social.

Es desenvolupen activitats per reconèixer les emocions que podem sentir i saber-les gestionar. Una de les activitats és la caixa de suggeriments de l’aula on els alumnes expressen allò que volen per parlar a la classe el dia de l’assemblea.